Tuesday, March 18, 2014

Air Zam-Zam, Madu, Habbatusauda Dan VCO

Sejak saya masuk group natural remedies, banyak yang saya pelajari tentang cara merawat penyakit secara semulajadi. Jadi untuk mengekalkan imun anak-anak saya, saya amalkan pemakanan sunnah seperti air zam-zam, madu dan habbatusauda. Cumanya saya tambah VCO (minyak kelapa dara organik) yang saya beli di cosway dengan harga rm39.90. Ia bukan berbentuk kapsul tapi dalam bentuk cecair.

Pernah taska satu survey untuk siti aisyah. Taska ni memang mendapat tempat di hati saya. Cumanya jodoh siti aisyah dengan taska tu takde sebabnya tiada kekosongan untuk bayi sebesar umar aisy. Apa yang menariknya taska ini memberikan VCO satu sudu sehari untuk para kanak-kanak dan scoot emulsion. Scoot emulsion memang saya tak bagi untuk anak saya. Sebab saya lebih percayakan amalan sunnah tadi.

Alhamdullilah, ia banyak membantu siti aisyah dalam menjaga kesihatan, mengekalkan imunisasi lebih-lebih lagi ketika itu siti aisyah berada kat taska. Dia jarang dapat sakit, demam, selsema, batuk. Pernah tikanya negara kita dilanda jerebu. Siti aisyah dapat selsema dan batuk. Kami bagi VCO, madu. Berkesan. Sama juga dengan demamnya. Saya sapu kepalanya dengan air zam-zam sambil baca al fatihah.

Saya menolak penggunaan ubatan moden yang ada drug. Teringat lagi ketika siti aisyah demam. Masa tu, dia masih breastfeed. Saya minum ubat demam tu dan breastfeednya dengan harapan susu yang dihisapnya akan menyalurkan ubat demam yang saya makan tadi. Terus pening lalat dan akhirnya kami lena. Lalok barangkali. Masa itu saya terfikir, kuat jugak ubat demam ni. Sampaikan saya sendiri pun tidur mati! Saya bukan menolak sepenuhnya penggunaan ubatan moden tapi kena tengok situasi. Kalau demam melebihi 3 hari, bolehlah bawa ke klinik, jumpa doktor dan makan ubat!

Cara makan

- habbatusauda, 7 biji sehari. Untuk hasil terbaik, dikunyah untuk mengeluarkan air. Tapi tak tahu la siti aisyah telan ke kunyah. Tapi gerak mulunya mengatakan dia kunyak habbatusauda tersebut.
- air zam zam satu sudu
- VCO satu sudu
-Madu satu sudu


* notakaki : moga-moga sistem pertahanan badan makin kuat! Jangan mudah dibolosi oleh musuh...

No comments: