Wednesday, March 26, 2014

Mujarabnya Amalan As Sunnah



Alhamdullilah

Kedua-dua anak saya tidak demam selepas balik dari main air di water world icity. Dengan keadaan panas terik, dengan siti aisyah yang lemas berpuluh-puluh kali, merisaukan hati saya seorang ibu. Risau seandainya kedua-dua anak syurga tak mampu melawan askar-askar jahat yang selalu mencari peluang untuk menguji ketahahanan sistem badan mereka.

Saya perasan malam tersebut, hidung siti aisyah berair. Maknanya dia kena selsema. Lalu saya suapkan habbatusauda, madu, vco dan air zam-zam. Umar aisy pula , saya breatfeed je banyak-banyak.

Pagi esoknya, terus saya pegang dahi siti aisyah, umar aisy...alhamdullilah, badan mereka tak panas.

Balik dari keje terus terpa ke arah siti aisyah, tengok hidung nya kering. Mak saya cakap tak selsema pun!



*notakaki : cubalah guna..insyaallah..dengan izin Allah

1 comment:

MOMMYLIN said...

btul. lin pun mmg amalkan habatussauda dan madu. =)