Monday, March 24, 2014

Santai : Water World I-City Shah Alam

Alhamdullilah

Minggu lepas berjimba dan bersantai dio water world i city shah alam. Memang tak rancang untuk berjalan sebenarnya. Mujur ada seorang kawan yang baik hati telah memberikan 9 keping tiket free ke sana. Apa lagi, dah ada peluang rembat je la dengan jutaan terima kasih. Kawan pun dapat sebab dia redeem banyaakkkk tiket dengan utusan. Kalau mahu beli 9 keping dengan harga rm35 sekepala , gulp...telan air luir dengan kepahitan la gamaknya!

Sebelum bertolak, awal-awal kami dah siap-siap makan nasi lemak yang siap-siap dimasak dirumah. Maklumlah , kalau ke water park tak kira water park mana pun makanan tak dibenarkan bawa masuk. Makanan kat dalam pun faham-faham je la harganya macamana, sekepal nasi kelamk dah rm5.50.

Alhamdullilah , parking senang. tapi berbayar.. lebih kurang sejam rm2. 


Tak banyak pun ambil gambar. Maklumlah saya ni ada anak kecik. Nak mandi-mandi dengan senang hati pun susah. Nak tidonya ke main payah, melalak tak hengat dunia. semua orang duk pandang-pandang, Malu aih..umar aisy ni macam kena dera dah nangisnya. Mengamuk nak main air tapi mata mengantuk!


Siti Aisyah dah memang kegilaanya main air. Tak mahu dipegang. Nak main sendiri. Sudahnya kelemasan. Berpuluh-puluh kali lemas tapi selambanya menyelamatkan diri tanpa bantuan! Seronok main sampaikan nangis-nangis tak nak balik! 


 Baru lepas bangun tido. Dengan bangga dapat main air. Tak mahu pakai pelampung.


Kami berempat.


Antara tips dari saya untuk ke Water World Icity.

1. Bawa makanan dari rumah

Kalau berdua boleh aje beli kat sana atau pun ada duit lebih. Macam saya ni terpaksa la berjimat sikit dah 9 perut yg pergi. Kat sana makanan dan minuman sangat mahal sebab tu kami makan dari rumah siap-siap. Satu tin air gas yang kecil tu harga rm4. Mineral water yang kecil pun rm4. Nasi lemak satu genggam rm5.50. Jadi, pandai-pandailah seludup masuk makanan. Letak makanan dalam bungkusan pakaian. Macam saya , saya cuma bawak nasi untuk siti aisyah dan air masak serta keropok. Masa nak masuk, buat selamba je, jangan panik sebab diorang tengok macam tu je. Takde la selongkar bagai! bukan nak menipu tapi menjimatkan ekonomi seisi rumah

2. Sunblock

Dengan cuaca yang panas terik elok la pakai sunnblock ni. Padahal kami tak plak pakainya. Hasilnya, dah macam udang bakar.


muka  macam kena penampar 14 kali..

3. Tikar / payung / stroller

Sedihnya kat water world ni, tempat duduk amat terhad. Tak sesuai untuk kanak-kanak dan bayi untuk beristirihat, untuk tido.Takde tempat duduk yang ala-ala rumah kampung gitu. Yang boleh buat tempat berteduh. Sudahnya, bawah pokok yang kurang rendang itulah kami berteduh dari panas.

4. Empat orang dewasa

abi aisy aisyah naik tornado. best katanya. saya takde la naik sebab umar aisy. kang ibu tengah seronok main air , anak duk menjerit tak hengat dunia, Nanya. Nak naik tornado kena ada 4 orang dewasa. Jadi cukupkan kuota baru boleh naik.

5. Pembelian tiket secara online

ada yang kata lagi murah. Eh, ye ke...sebabnya saya dapat free kan!



*notakaki : seronok dapat bercuti dengan anak-anak ni!

No comments: